Komentáře

1 Patrik Patrik | Web | 27. prosince 2015 v 23:20 | Reagovat

Souhlas a souhlas (ale o to ti asi nejde =D)... Zarovnání na střed je prostě děs. Možná bych přidal bod "Mišmaš nadevše", kdy se autor rozhodne pro tolik barev, tolik obrázků a tolik různých fontů, že je to prostě děs a nečitelný =D =D

... každopádně taky mám na blogu svý nešvary, a to hlavně v tom, že jsem aktivní akroát jednou za Uherskej rok =D

2 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 27. prosince 2015 v 23:26 | Reagovat

[1]: Děkuji a děkuji. :D Mišmaš nadevše by patřil do problematiky designu, ve které jsem se moc šťourat nechtěla (vystačilo by to totiž na samostatný článek)... Jinak já na tom s aktivitou taky nejsem úplně ukázkově (vzhledem k tomu, že si píšu kdy se mi zachce). :D

3 Sabča Sabča | Web | 27. prosince 2015 v 23:27 | Reagovat

S tímto článkem naprosto souhlasím.
Úplně s každým odstavcem. :)
Mám blogger a ty štítky jsou něco otřesného, určitě bych to dávat nemohla, styděla bych se za to :D
Jediné, co bych ještě trochu překousla jsou ty pravopisné chyby, přece jen, každý občas udělá chybu, ale čárky, mě/mně a správné koncovky by měly být základ..to je pravda.
Pro mě byl děs, když jsem narazila na nějaký blog, který byl bez diakritiky a měl příliš kombinované písmo. To se opravdu nedalo číst a tak jsem to zavřela ať už by byl článek jakýkoliv.

4 Sue Diamond Sue Diamond | E-mail | Web | 27. prosince 2015 v 23:32 | Reagovat

Bože dobrý, tak som sa bála aby to nebol ďalší článok o tom, že niekomu zas na blogoch vadí hudba a padajúce trblietky - to sa totižto objavuje skutočne v každom jednom článku s témou "čo mi na blogoch vadí". Ach, som taká šťastná, že som konečne narazila na niečo nové, niečo skutočne prínosné a niečo, s čím sa môžem do poslednej bodky stotožniť. Už pri kritike malého písma som pomyslela na to, že hoci problémy s očami nemám, predsalen sa lepšie číta väčšie písmo a mne osobne pri dlhších článkoch vadí už aj tá dvanástka. Ľudia akosi nemyslia na to, že čím menšie písmo, tým viac namáhané oči, čo vedie k rýchlemu úteku z blogu, pretože človek viac ako dva články nezvládne. Ďalšia vec sú vyskakovacie pozvánky na facebook. Presne ako píšeš - som na blogu tri sekundy, neviem ešte či ho chcem lajknúť a navyše blogy zo zásady lajkujem z vlastnej fanpage, aby som súkromný profil nemiešala s blogosférou a nemala zaspamovanú celú nástenku novými príspevkami blogerok. Okrem toho mi vadí, že si to nikto  nenastaví tak, aby mi to vyskočilo len raz a nie pri každej návšteve daného blogu. Proste keď som na blogu už 25.-krát a stále som nedala like na fanpage, tak ho celkom určite nedám ani pri 26. návšteve.. Neviem či si to tí ľudia neuvedomujú alebo čo. No a dotretice čo si mi vzala priamo z jazyka sú nadpisy v angličtine. Iste, nebudem sa teraz tváriť, že ja žiadne nemám. Ale je to vždy pri príspevkoch s kolážami, ktoré tvorím na Polyvore.com a kde všetci hovoria anglicky a predsa nebudem v článku premenovávať niečo, čo má vlastné meno. Ale skutočne nerozumiem tejto logike akože pichnúť anglický nadpis a zvyšok blogu mať v češtine / slovenčine. Ja chápem, že to má pritiahnuť pozornosť zahraničných čitateľov, ale stejne je to na figu lebo článku nerozumejú ani prd a tak si maximálne pozrú obrázky, ktoré má stejnak veľa blogov len stiahnutých z tumblr.. Ach, zase som sa rozkecala ako blázen, ale tento článok mi padol vhod. Presne tieto veci som chcela spísať do môjho pripravovaného článku, hold si ma predbehla, nevadí.. Máš u mňa veľký palec hore za tento príspevok.. :-)

5 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 0:15 | Reagovat

[3]: Na blog, který popisuješ, bych nechtěla narazit, opravdu ne. Uznávám, že nikdo nemůže být neomylný, ale je velký rozdíl mezi náhodně chybějící čárkou a prostou ignorancí pravidel.

Když občas chybí čárka, chápu to, není lehké se to naučit a chce to cvičit, chtít a vydržet. Ale zrovna třeba mě/mně není tak těžké (a ten, kdo ví, že s tím má problémy - já jsem je měla celé roky - si na to přeci může dávat pozor a pokaždé si to zkontrolovat). Děkuji za komentář!

[4]: Děkuji, děkuji a znova děkuji. S hudbou na blogu jsem se naštěstí ještě nesetkala (to spíš na Tumblru se v tom vyžívají) a padající třpytky, sněhové vločky, hvězdičky a podobné blbůstky mi tolik nevadí, pokud mě neruší při čtení (což většinou bývá důvod, proč na blogu vůbec jsem - málokdy tam chodím kvůli designu a padajícím nesmyslům).

Podařilo se ti doplnit všechno, co se mi do článku nevešlo, a já teď mám velikou chuť se ti omluvit za to, že jsem tě s článkem předběhla. Ale na druhou stranu, já rozhodně nebudu tou, které bude vadit, když někdo napíše članek na stejné téma (tedy alespoň do té doby, dokud ten článek nebude sprostá kopie). Spíš naopak - jinak se jim to do hlavy nikdy nedostane. :D A ještě něco: dlouhé komentáře jsou boží!

6 Lamič Lamič | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 7:08 | Reagovat

Tyhle názorové příspěvky mám opravdu rád. Z důvodu, že mi pomáhají tříbit názor, co je mezi blogery trend a co se naopak moc nemusí. A k pobavení, protože tohle většinou vyvolává ten největší ohlas :))

Abych jen nepochleboval, osobně mi přijdou závažnější hlavně poslední čtyři body. Zbytek jsou z mého pohledu takové blbinky, které dovedu nějakým způsobem zvládnout. Pokud to vztáhnu k tomu menu, můj oblíbený blog Deníček moderního fotra nic takového nemá (pokud nemyslíš archiv článků, případně rubriku aktuálních příspěvků). A taky jede.

Osobně mi spíše vadí trochu jiné věci. Otázka bezcílného spamování, kradení nápadů, urážlivé chování (nemyslím konstruktivní kritiku) atd. :)

7 cincina cincina | Web | 28. prosince 2015 v 9:44 | Reagovat

Já tenhle typ článků moc nemusím, protože proč číst, co ti vadí na jiných blozích... chápeš:D
Ale nakonec jsem ráda, že jsem si tento článek přečetla, protože s tebou v podstatě souhlasím:)
Já nejvíce řeším gramatiku. Jako chápu, že někdo na to nemá buňky, nebo s ní zápasí... ani já ji nemám dokonalou:D Ale člověk by měl ovládat alespoň základní i/y.

8 Domie Domie | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 11:05 | Reagovat

Tak tenhle článek je naprosto perfektně napsaný. Uvědomila jsem si pár chyb, které jsem dělala nebo neustále dělám. A myslím, že kdyby se k tomuto článku dostaly ty blogerky, o nichž tady píšeš, tak by naše "blogosféra" nabrala v okamžiku jiný směr :-)  ;-) !

9 Kamush Kamush | Web | 28. prosince 2015 v 11:21 | Reagovat

Precetla jsem si prvni dva odstavce a uz se mi ani nechce cist dal.. Pises o blogerskejch nesvarech a hned na zacatku jeden udelas - shodis svuj blog i sama sebe.. ("jinak by to nikdo necetl", "nejsem expert v blogovani",..). Tohle me spolehlive odradi, pusobi to na me tak, ze si vubec neveris a ze by byla vlastne ztrata casu pokracovat ve cteni.

10 Janal's story Janal's story | Web | 28. prosince 2015 v 12:13 | Reagovat

Moc pěkný článek! :) Sama se snažím aspoň trochu blog dávat do pořádku a myslím, že se mi to daří ;)

Jinak máš hezký blog :)

11 Casion Casion | Web | 28. prosince 2015 v 12:23 | Reagovat

Zhrnula si to naozaj dobre. Zarovnanie mi osobne až tak nevadí, či skôr sa priveľmi asi nestretávam s nejako okato zle zarovnanými blogmi a keďže na blogy chodím len cez notebook, je to znesiteľné.

Na vyskakovacie reklamy som našťastie ešte nenarazila vôbec, avšak tie anglické názvy vedia liezť na nervy. Možno občas použiť nejaké slangové slovíčko prevzaté z angličtiny, to mi až tak nevadí, ale celý nadpis ma skôr odradí :-)

12 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 12:23 | Reagovat

[6]: Děkuji za komentář a za názor. Na Deníček moderního fotra jsem se dívala a myslím, že důvod, proč tam menu (takové, jaké popisuji já) neschází, je, že na celém blogu jsou příspěvky jednoho stylu (téměř) a k jednomu tématu. Kdyby kromě o Čeňkovi psal třeba i o lepení plastových modelů letadel, už by mi tam menu začalo chybět.

[7]: Chápu. :D A děkuji za komentář.

[8]: Nejde ani tak o to, aby se k článku dostaly, ale aby si jej hlavně vzali k srdci... Děkuji!

[9]: To, co jsem napsala, byla čistá pravda. Poslední, co jsem chtěla tímhle článkem navodit, byl dojem, že já a jen já jsem perfektní, a doufala jsem, že se mi to povede. (A asi se i povedlo.) Mrzí mě, že tě to od čtení odradilo, ale děkuji ti, že jsi mi alespoň do komentářů napsala proč.

13 Terka Terka | 28. prosince 2015 v 12:24 | Reagovat

ahoj, ve většině věcí souhlasím,ale ty anglické nadpisy se píší právě proto,aby tam blogerky mohly mít písmo které se jim líbí (a jak ty říkáš,aby tam mohly mít písmo,které neumí česky :-D )
Myslím,že kritika na téma reklama od tebe nemá význam,sama je využíváš. Mně vadí i když nevyskakují.

14 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 12:29 | Reagovat

[10]: Děkuji. Tvůj blog taky nevypadá špatně, ale osobně bych si ještě trochu pohrála s designem (málokdo ocení, když jediné, co mu bloger může nabídnout, je přednastavený vzhled). :-)

[11]: Děkuji. Zavidím ti, že jsi ještě nenarazila na vyskakovací reklamy, jsi šťastný člověk. :D

15 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 12:37 | Reagovat

[13]: Ať už je důvod, proč píšou nadpisy anglicky, jakýkoliv, pořád se mi to nelíbí a nejspíš se mi to ani nikdy líbit nebude. Co se týče reklamy, nevím, o čem mluvíš, jestli o tom, že své články sdílím na sociálních sítích a nebo že své sociální sítě propaguji na svém blogu. Taková reklama mi nevadí (jinak bych ji ani nepraktikovala) a v některých případech ji i vítám (dostane mě na blog samotný a nebo z blogu na další místa, kde mohu autora potkat a co je hlavní: Neruší při čtení).

16 Peggie Peggie | Web | 28. prosince 2015 v 13:22 | Reagovat

Nějak nechápu proč jsi použila obrázek z mého blogu??? :D

17 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 14:08 | Reagovat

[16]: Potřebovala jsem příklad a našla jsem jej na tvém blogu. Pokud ti to vadí, můžu samozřejmě najít něco jiného. :-)

18 Andiepil Andiepil | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 14:17 | Reagovat

Uf, vždycky se bojim, že se v nějakym z těhle článků najdu, ale zatim asi dobrý :D
Jinak ty vyskakovací okna a fonty co neumí česky jsou hrozný. Když se mi blog líbí tak není přece problém si v menu najít tlačítko odebírat. Pokud to na mě vyskočí, spíše mne to odradí.

19 Peggie Peggie | Web | 28. prosince 2015 v 14:44 | Reagovat

Samozřejmě, že jo. Budu ráda, když najdeš něco jiného, ale byla bych radši, aby ses příště autorky zeptala a ta potom nebyla takhle "mile" překvapena :)

20 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 28. prosince 2015 v 15:28 | Reagovat

[18]: Děkuji.

[19]: Nahradila jsem to uměle vytvořeným příkladem. A omlouvám se, pokud se tě to nějak dotklo nebo tak...

21 Smilee Smilee | Web | 28. prosince 2015 v 16:05 | Reagovat

S většinou teda souhlasím.
Já nesnáším blogy s malým písmem, nejlépe, když je písmo bílé na černém pozadí ještě ke všemu, z toho potom bolí oči jako prase a na text se taky nedá soustředit.
Příliš mnoho reklam, znám ty blogy, které se snaží jen prosadit. Nejlépe, když ti potom blog komentují. Už několikrát se mi objevil komentář typu: ":)" nebo jen adresa blogu... a potom když se podívám na jejich blogy, je to o ničem.
Já jsem moc ráda, že takové menu jde udělat jen na blogspotu. Vždy, když se na to podívám, tak se v tom vůbec nevyznám, Hlavně to působí strašně blbě.
No, s tou angličtinou... já upřímně píšu nadpisy článků v angličtině, dost často to jsou hlavně texty písniček, které mám ráda a hodí se mi k tématu. A pokud píšu recenze na seriály nebo knihy, tak většinou napíšu anglickou verzi, jelikož ty české moc nemám ráda. Ale když fakt nevím, tak dám i český nadpis. Mnohem lepší, než psát s hrubkami :)
Ale jo, s většinou fakt souhlasím :)

22 Fabulačník Fabulačník | Web | 28. prosince 2015 v 22:45 | Reagovat

Příliš malé písmo
Souhlas - mám taky 18.

Písmo nepodporuje českou abecedu
A to neplatí jen blog. Když to někde vidím, točím panenkama.

Zarovnání textu na střed
Jsem fanda vlevo, ale souhlas.

Menu
Souhlas. Dovedu si představit blog, který menu nepotřebuje, ale klasický se bez něj neobejde.

Mračno tagů
Mračno myslím není úplně špatné. Je nutné rozlišovat tagy a kategorie. Kategorii beru jako primární zařazení a Tag jako sekundární. Z mračna je vidět o čem tak blogger nejvíc píše. Ale já ho teda nepoužívám.

Vyskakovací "reklamy"
Souhlas, hrozně otravné. Ale zase jsem slyšel, že to funguje, tak nevím. Na můj blog to ale nepůjde.

Pravopisné chyby
Nesmělý souhlas (jakože souhlas, ale sám ty chyby mám)

Názvy článku v angličtině
Pokud jde o normální článek souhlas. Jsou myslím ale takové typy článků, co píše víc blogerů na stejné téma, tak by měli volit stejný nadpis. Ale úplně do téhle oblasti nevidím.

23 Catherine Ribbon Catherine Ribbon | Web | 28. prosince 2015 v 23:00 | Reagovat

V některých bodech rozhodně souhlasím!
Ale třeba ty štítky...Mě osobně se to vůbec nelíbí, ale je to spíš záležitost estetiky. Každopádně nejvíc mě dostává, když jdu na blog, který má třeba 200 zobrazení a je na něm 150 reklam... Nic proti začínajícím blogům, ale nic neodradí víc než víc reklam než článků. Já mám samozřejmě taky reklamy, ale mám 2 na celém blogu. :)A rozhodně to není hlavní složka blogu. :)

24 Baauu Baauu | Web | 29. prosince 2015 v 14:12 | Reagovat

Je moc fajn, že upozorňuješ na chyby, které vytáčejí spousty lidí, včetně mě. Máš naprostou pravdu. Ale jedno z těch nejzákladnějších pravidel jsi sama nedodržela - když už kopíruješ cokoliv, i obrázek, alespoň uveď zdroj. Je to jakási slušnost a solidarita a mimo jiné i zástěrka na to, že jsi něco prostě zkopírovala. Já to chápu, také na blog dávám obrázky, které nejsou moje, někdy je to prostě nutnost, proti tomu nic nemám. Ale uvedení zdroje je základ :)

25 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 29. prosince 2015 v 22:02 | Reagovat

[21]: Děkuji moc za komentář. Svět blogerů, zdá se, není pro sobce, a kdo něco chce, musí nabídnout i něco naoplátku. Abych byla upřímná, občas dělám něco podobného, abych dostala lidi na svůj anglický blog, ale s tím rozdílem, že se nikomu nevnucuji. Většina formulářů pro přidání komentáře dnes obsahuje políčko pro web a já proto nemusím drze vnucovat adresu svého blogu přímo v komentáři. Taky si článek vždycky poctivě přečtu a komentář vždy píšu k tématu.

Jinak anglické názvy písniček, filmů, knížek, atd. v názvech článků mi asi nevadí. Myslím, že něco jako "Harry Potter and the Deathly Hallows - Recenze" bych snesla. Problém by nastal, kdyby slovo "Recenze" bylo nahrazeno slovem "Review"...

[22]: Děkuji moc za komentář! Co se týče písma, opravdu je to jen 18? Přijde mi to větší (ale to je asi jiným fontem)...

A vlevo nebo do bloku, to už je jedno, ale napsat celý článek se zarovnáním doprostřed (nebo nedej bože vpravo), to už je zlo.

Menu - viz už dříve v komentářích zmíněný Fotrův deník. Jde to bez něj, dokud bloger píše jen o jedné věci.

Taky jako, jak ty píšeš, sekundární řazení, mi asi tolik nevadí, ale jakmile jsou jediným, už se v tom strácím (a často hned z blogu odcházím).

Co se týče pravopisných chyb, oceňuji hlavně ochotu se zlepšovat. Nic mě nevytočí víc, než když někoho slušně na chybu upozorním a on kolem sebe začne metat blesky, co si to jak dovoluju a že pravopis ho (ani lidi okolo) vůbec nezajímá.

Co se týče článků na stejné téma, nějak si asi nedokážu představit, co tím myslíš, ale jestli to jsou články jako již zmíněný "What I got for Christmas", tak to neberu.

[23]: Nějak mi nedochází, kde by blog, co má 200 zobrazení (a předpokládám, že to jsou zobrazení za celou dobu existence a na celém blogu, ne denně a na jeden článek) tolik reklam vzal, ale souhlasím, že to je otravné. Pochopím, když tak někdo propaguje svou vlastní tvorbu (např. vydanou knihu), ale mělo by to být nenásilnou formou jako je třeba odkaz v postranním menu nebo větička na konci článku. Děkuji moc za komentář.

[24]: Co se týče toho obrázku (ve skutečnosti to byl screenshot ze samotného blogu), už jsem se omluvila, obrázek nahradila za uměle vytvořený příklad a poučená pro příště jsem. Celou věc bych proto  ráda považovala za uzavřenou. Děkuji za komentář.

26 Miloš Miloš | Web | 12. ledna 2016 v 10:30 | Reagovat

Upozorňování na chyby v gramatice je citlivá záležitost, většina se urazí, případně komentář hned smaže. Proto se takových projevů zdržuji.

Úsměvné ale je, kdy v článcích, které se snaží radit, čeho se vystříhat, se to jimi hemží, např. je tam 10-krát "by jste". Zrovna včera jedna blogerka na titulní stránce kladla druhým na srdce: "Měli by jste psát bez chyb." :-)

27 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 11:21 | Reagovat

Pěkný článek :-)
Já nesnáším červené písmo na jakémkoliv pozadí. To fakt bolí :-)
Ale jinak má můj blog určitě pár chyb, o kterých píšeš :-)
Ale na druhou stranu, po půl roce už jsem přišla na to, jak řadit články do kategorií a tak jsem na sebe i tak pyšná :-)
Počítač a já - to není velké kamarádství a pokorně se přiznám, že můj počítač je rozhodně mnohem chytřejší, než já :-)
Ale třeba ho jednou převezu, lumpa :-)

28 Silwiniel Silwiniel | Web | 12. ledna 2016 v 11:41 | Reagovat

Myslím, že jsi vyjmenovala všechno. Nejvíc mě štvou anglické nadpisy, když jinak bloger píše česky. Nechápu tuhle "módu" tvářit se světově.

29 Snílek Snílek | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 11:59 | Reagovat

Zarovnání na střed je mor :D Neřeknu, když jde o to něco zdůraznit, nebo třeba o seznam kapitol povídky, ale jinak by se to mělo zakázat :D A ještě nejhorší je blog, který je takhle situovaný. Když celá ta stránka má rozmezí deseti centimetrů, i s menu, textem a dalšíma prkotinama. To pak od tama hodně rychle mizím :D Naštěstí to už moc není k vidění, na rozdíl od doby, kdy jsem začínala :-)
A pak ty anglické nadpisy... :D To je druhá věc, která by se měla vymýtit :D

[26]: Jen počkej, ještě pár let a ti nahoře to uznají jako správně, protože "to je příliš těžké na naučení se" :D

30 Al. Al. | Web | 12. ledna 2016 v 12:28 | Reagovat

Nejde nic jiného, než souhlasit :)

Já si opravdu někdy přijdu jako největší zloun, když na gramatické chyby někde upozorňuji, ale tak když někdo nepíše "aby jsme" nebo "samozdřejmě" -_- :D.

Já třeba nepíšu úplně spisovně (Moravák se pozná :D), takže prdím na nějaké bychom a dám tam bysme. Ale snažím se dávat mezi věty čárky, za ty čárky mezery a dodržovat pravidla, která jsem se na ZŠ naučila.

Jo, ještě bych zakázala přehrávač hudby, který se sám spustí ihned, jak stránku otevřu -_-.

31 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 12. ledna 2016 v 12:40 | Reagovat

Naprostý souhlas a hlavně s tou angličtinou. Je to vidět třeba na blogspotu, jeden mám o CSI a tam se nedá nic dělat, ty postavy se prostě jmenují anglicky, takže článek o postavě je článek s anglickým jménem v nadpisu. No a hned po Češích mám nejvíc návštěv od Američanů, ale nedělám si iluze, že by některý Američan nevypadnul jakmile zjistí, že jde o jazyk, kterému nerozumí. Není to na nic. A není v tom vůbec žádný smysl.

A zarovnání na střed je nesmysl ještě proto, že všichni jsou zvyklí, že se používá na poezii, nadpisy, nápisy, zvýraznění jedné věty uprostřed článku nebo třeba poděkování na začátku knížky. Ale pro text článku nebo povídky se to nehodí. Zrovna tuhle jsem se pokoušela číst jednu fanfikci s fakt zajímavým tématem, ale protože byla celá zarovnaná na střed, tak mi to nešlo a vzdala jsem to.

A štítky na blogspotu... já jsem si z nich udělala rubriky. Takže na blogu to vypadá jako rubriky, ale když se to rozklikne, tak se vlastně rozklikne štítek. A to mi přijde jako super nápad, protože štítky jsou pohodlnější než řazení vždycky do jediné rubriky, jak je to tady.

32 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 12. ledna 2016 v 12:45 | Reagovat

[9]: Tak s tímhle ale taky souhlasím a jednou jsem o tom psala taky. Omlouvat se předem za to, že se odvažuji něco říct, a radši hned nahlásit, že já nejsem expert, že je to jen můj názor, a proboha hlavně se nikdo neuražte, možná radši rovnou dělejte, že jsem neřekla nic, je hrozný. Chci něco říct, jsem o tom přesvědčená, mám pro to argumenty, říkám to slušně a navíc to říká spousta dalších, tak to sakra řeknu, neomlouvám se za to.

33 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 13:53 | Reagovat

Drobátko jsem se zastyděla, protože velikost písma na mém blogu je 12 a asi je to dost málo. Když čtu komentáře u sebe, musím si na to brát brýle, kdežto tvůj článek jsem přečetla bez nich. Něco na tom bude.
Nedávno jsem viděla na jednom blogu tenhle super cool psanej font, ale článek byl bez diakritiky. Upozornila jsem na to autorku, že bude mít třeba i víc čtenářů, když bude psát s diakritikou, ale div mi nevynadala, že jsem přece úplně blbá, když nechápu to, že tohle písmo jí místo diakritiky  hází nějaký divný znaky. Protože vzdát se super hustýho písma, když by mi to mohlo přinést víc čtenářů je přece hroznej problém.

34 Ver. Ver. | Web | 12. ledna 2016 v 14:00 | Reagovat

Vesměs souhlasím, ale štítky mi připadají užitečné, pokud se používají jako sekundární rozřazení článků, bez základních kategorií si to neumím představit :-)

35 chippedcup chippedcup | Web | 12. ledna 2016 v 14:21 | Reagovat

S některými věcmi jednoznačně souhlasím. Písmo velikosti 8, z toho mě vždycky může čert vzít. Já mám 12 a už to mi přijde hraniční. Ze zarovnání na střed taky dost rostu. Respektive takhle, dřív jsem psávala se zarovnáním na střed, ale pak jsem přestala a zjistila jsem, že je to mnohem lepší psát normálně vlevo nebo do bloku a když teď někdo má zarovnání na střed, tak mě to hrozně rozčiluje :D

Pravopisné chyby... tak z těch mi taky hrabe. I mistr tesař se někdy utne, ale když je pravopisná chyba v každém druhém slově, tak většinou utíkám s křikem :D A když je upozorníš, jsi ten nejhorší... to mě vždycky nejvíc fascinuje :D

Co se týče nadpisů v angličtině, tak tím jsem vinna! :D Ale jenom občas, v poslední době to moc často nedělám... a když už nějaký ten anglický nadpis mám, tak je to třeba citát. Vlastně jsem zjistila, že anglické nadpisy píšu dost často u článků, kde si vylejvám srdíčko z nějakýho hlubokýho (haha) trápení... a vlastně pro to pořádně ani nemám důvod. A myslím si, že je to jedno... je to každého věc, když to tak cítí, že mu to zní líp, tak proč ne. Já to nikdy nedělala a nedělám proto, aby mi na blog chodili cizinci, ale většinou, když už na to dojde, což se v poslední době tolik nestává, je to proto, že mám určitý styl psaní, při kterém vždycky napíšu a zveřejním tu syrovou verzi, a když mě jako první napadne ten název v angličtině, napíšu ho v angličtině... zkrátka to nedělám z nějakého hlubšího důvodu nebo že bych chtěla bejt cool :D Od toho už jsem upustila někdy tak v patnácti :D

S ostatním celkem souhlasím, ale s některými věcmi se naštěstí příliš nesetkávám...

36 Lištička Lištička | 12. ledna 2016 v 14:31 | Reagovat

Se všemi věcmi souhlasím

37 hedd hedd | Web | 12. ledna 2016 v 14:46 | Reagovat

Souhlasím, především s bodem o názvech článků! :-)
I když třeba tvé písmo je na mě moc velké, taky se mi blbě čte. Ale to je asi jen můj osobní problém, že písmo snesu radši menší, než větší.

38 Hanla Hanla | Web | 12. ledna 2016 v 15:17 | Reagovat

Zajímavý... :-)

39 Heaven Heaven | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 15:26 | Reagovat

Souhlasím. Tedy až na ten poslední bod. Nebudu psát o výletě do Prahy s anglickým nadpisem, to je kravina, ale pokud jde o nějakou citaci, nevidím problém v tom, aby byl anglicky. To už mi přidjou nesmyslnější anglicky vedené blogy (zvlášť když angličtina stojí za penderk) na české doméně...

40 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | Web | 12. ledna 2016 v 15:37 | Reagovat

Kombinovanou češtinu s angličtinou nemám ráda, a s těmi českými fonty mě WordPress pěkně dlouho štval. Nedávno naštěstí spustili ve volné verzi službu Google fonts, kde už plně české fonty jsou :-) .

41 Nekra Nekra | 12. ledna 2016 v 15:49 | Reagovat

Jediný s čím nesouhlasím, je zarovnávání článků na střed. Zarovnávání vlevo nebo na střed mi přijde dobrý, napravo divný/zvláštní, ale když mezi těma zarovnávacíma ikonkama vidím tu čtvrtou, do bloku, tak to si vždycky řeknu "Co to tu dělá? To k těm ostatním (třem) ikonkám nepasuje!" Číst jednolitej flák textu bez odstavců (do bloku) je dost hrůza, je to nepřehledný.

42 Malé kotě Malé kotě | Web | 12. ledna 2016 v 16:27 | Reagovat

Písmo máš obrovské, to zase třeba nevyhovuje mně. 18 (sice typografických bodů, ale velikost je značně podobná) je, prosím tě, jedna z menších velikostí na sázení dětských knížek. (Pro děti ve školce/první třídě a podobně.) Takže to ve mně evokuje pocit, že jsi buď slepá, nebo s námi chceš jednat jako s dětmi (nebo si hrát na důležitou? Jo, to bude asi ono). Navíc to nevypadá ani esteticky hezky, zpomaluje to, tenhle článek pak vypadá xkrát delší, než ve skutečnosti je. (To je dnes fakt ještě někdo, kdo má problém během zlomku vteřiny zmáčknout "ctrl+", když je slepý? To se mi nechce věřit. :D)

Co se týče "štítků", tak asi nevíš, jak to funguje. Jo, na blog.cz je to jakási uměle vytvořená zbytečnost (a hlavně jsem to na blog.cz zatím nikdy neviděl, pokud vím), ale jiné domény podporují tyto tzv. "tagy", které umožňují pomocí klíčových slov to, že jakmile ono slovo někdo zadá do vyhledávače, je daleko větší šance, že to najde blog dotyčného, než kdyby tam nic neměl. Na to, jak ses prsila v dalším bodě o SEO, bys to asi měla tušit. Protože ze tvé prezentace to vypadá tak, že nemáš ponětí, o co jde. Různá velikost je tam logicky z prostého důvodu - největší slovo bývá ono "nejklíčovější", čili nejvíc táhnoucí. K tomu se dá občas na to slovíčko kliknout a ono tě přesměruje na další články blogu s danou tématikou. Je to vlastně pak něco jako taková rubrika, akorát se nemusíš proklikávat tunou článků na témata, která tě absolutně nezajímají. Ale chápu, že tohle se více používá v západním světě a naše skoro až Československo k tomu ještě nedorazilo. :D Navíc, tyhle štítečky bývají v menu, většinou na okraji, takže ničím neruší. Tudíž nevím, co ti na tom tak hrozně vadí když ty se přece soustředíš jenom na text, design a podobně jsou ti jedno.

A víš, co mi ještě vadí? Když blogerky (třeba jako ty) ze sebe dělají takové ty dnes moderní grammar nazi, přitom stačilo otevřít jiný náhodný článek a už tam byla chyba "mně/mě", čímž se tu hájíš. Ale hlavně, že je to základ, no ne? Samozřejmě, že si po sobě čteš každý článek čtyřicetkrát, než ho vypustíš do světa. :D Ber to takto - ne každý má čas deset hodin vysedávat u jednoho článku a kontrolovat každou číčovinu, desetkrát to prohnat Wordem a tak dál, a tak dál...

Angličtina...zaprvé bych řekl, že je to každého věc, stejně jako všechno. Já osobně si myslím, že češtinu ovládám slušně, angličtinu taky, protože oběma jazyky se mluví u mě doma. Tak proč přesně bych nemohl použít úryvek něčeho, co se mi líbí, co pro mě něco znamená (nebo co jsem třeba sám vytvořil), jako nadpis článku? Surové, tak jak to vzniklo. Jo a mimochodem, moc věrohodně to nevyznívá od někoho, kdo má v menu obrovskou ikonku "tagy". Jsme přece ti zarytí Češi, proč bychom tohle měli označovat jako "tag"? Určitě se najde vhodný překlad nebo náhrada ;).

Moje rada? Zameť si před svým prahem, než něco vypustíš. Ale to jen tak z pohledu náhodného návštěvníka. :)

43 Klára Klára | Web | 12. ledna 2016 v 17:04 | Reagovat

Já osobně nesnáším. když někdo napíše půl blogu v angličtině (nadpisy, jména rubrik atd...) a pak článek samozřejmě v češtine. Do prčic tak ať se autor/ka rozmyslí, zda bude psát v češtině nebo v anglině. :-D  :-D

44 Čerf Čerf | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 18:16 | Reagovat

Celkem s popsanými body souhlasím, byť když se mi blog líbí po obsahové stránce, leccos mu odpustím. Vždycky si říkám, že návštěva na cizím blogu je něco jako návštěva u něj doma: Taky - když vidím na stěně plátno s jelenem v říji a na poličce DVD s Kameňákem 1 až 15 - skoro neznatelně povytáhnu obočí, ale snažím se to vždycky brát prostě jako jiný vkus, který mne naštěstí většinou nikdo nenutí sdílet. Ovšem kdyby měl jelen navíc popisku v angličtině, asi bych to přece jen nevydržel :-).

45 Iris Iris | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 18:39 | Reagovat

Okej, s většinou souhlasím. Ale na štítky si sáhnout nenechám! :D Nikdo mi nevymluví, že jsou mnohem praktičtější než rubriky.:)

46 Skrai Skrai | Web | 12. ledna 2016 v 18:52 | Reagovat

Svatá pravda, na blogu je důležitý sice hlavně text, ale ten design taky dělá hodně. Co bych ještě ale dodala je, že mi vadí, když někdo píše napůl anglicky :-( Podle mě to teda taky nevypadá moc dobře, spíš jakože si našeho jazyku ani nevážíme a nepřijde nám dostatečně KŮL. :D

47 Illumináti Illumináti | Web | 12. ledna 2016 v 20:23 | Reagovat

such hejt
                                  wow
                     much blogy
           so písmo
                  8-)  8-)  8-)  8-)

48 Bookeaterka Bookeaterka | Web | 12. ledna 2016 v 20:33 | Reagovat

Vždy, když narazím na podobný článek, sama trnu hrůzou, jestli se v nějakém bodu nenajdu. :D Tentokrát mohu zůstat v klidu, snad jen to písmo bych mohla trochu zvětšit, nechci pak mít ale zase kilometrové články. :-?

Jinak s tebou souhlasím úplně ve všem. :-) A našla by se toho ještě spousta...

[45]: Neodpustím si ještě komentář k těm štítkům. Například já jsem dříve vůbec nechápala, k čemu jsou a myslela jsem, že je to jen několik nejvíce vyhledávaných slov na blogu nebo něco podobného. Tak bych opravdu neřekla, že jsou o tolik praktičtější než klasické rubriky, hledat něco v takovém houfu není zrovna příjemné a troufám si říct, že se spousta čtenářů neobtěžuje tímto vůbec zabývat, ale samozřejmě názor ti neberu. :-)

49 Karin_Kim55 Karin_Kim55 | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 20:37 | Reagovat

Nemám ráda extra malé ani extra velké. 18 už je podle dost (musela jsem si zmenšit stránku), ale také záleží na šířce stránky.

font s cz abc.: To také nemám ráda. To osobně vyřeším, že napíšu 'cesky' místo 'česky'.

Osobně mi zarovnání do bloku nevyhovuje. Nejraději mám vlevo popřípadě na střed, když píšu krátký koment k fotce či videu. Také když jde o báseň, tak to lepší zarovnání na střed.

Štítky jsou výhodné. Mě osobně vyhovují, a na blog bych je klidně brala.

S vyskakovacími reklamami jsem se ještě nesetkala. Adblock umí hodně.

Pravopis mám bohužel taky strašný a snažím se ho vylepšit. Ovšem viditelné chyby také nemám extra v lásce.

S tou angličtinou nesouhlasím. Nadpisy článků , rubrik, anglicky pojmenovaná povídka? To se mě osobně líbí, s tím vůbec nemám problém. Pouze mi vadí, když někdo píše nějakou názorovku a polovina vět je v angličtině. Ano, anglicky umím, ale ne natolik, abych dokázala přeložit složitá souvětí, a do překladače se mi to dávat nechce. V tomto případě bych proklínala.

50 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 12. ledna 2016 v 20:44 | Reagovat

I na mém blogu vyskakují reklamy, ale jak to zastavit, to opravdu netuším.
Zarovnání na střed používám pod fotky, tam se mi to líbí.
Pravopis taky konzultuji se strýčkem Googlem :-)

51 Zdebra Zdebra | Web | 12. ledna 2016 v 21:43 | Reagovat

Malinké písmo mě taky štve. A ještě víc, když je málo kontrastní na pozadí.

České znaky v písmu, co nepodporuje češtinu, bijí do očí i mě. Někdy si říkám, jestli jsou lidi tak slepí, že nepoznají, že tam to písmeno vypadá jinak.

Pokud se štítky dobře použijí, tak můžou dobře posloužit. Ale když to někdo přežene, tak to nemá skoro žádný účel. Štítky by se ale hodily na články, které pasují do dvou nebo více rubrik.

S tím vyskakovacím oknem na sledování jsem se na blog.cz ještě nesetkala. Ale už jsem to viděla na dost stránkách. A ještě když je pomalej internet, tak to je doba, než se pořádně našte stránka...

Pravopisné chyby mi taky vadí. Občas mi ale nějaká hrubka uklouzne a to mám vždycky chuť se nejradši zahrabat. Ale když udělá chybu někdo jiný, komu na psaní nezáleží, tak mě ještě seřve...
A když už člověk nechce listovat v přírůčkách, tak stačí jiná formulace, u které si je jistější (pokud si je vůbec vědom, že to první neví). Někdy se mi stává, že si najednou nějakým slovem nejsem jistá (většinou je to nějaká velká maličkost), tak si to vyhledám.

Přiznám se, že jsem dřív občas napsala nějakej nadpis v angličtině, když jsem nevěděla, jak nějaký vykecávací článek nazvat. Většinou to bylo z nějaké písničky, co mi zrovna hrála. A jsem si vědoma toho, že to mohlo zmást cizince.

52 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 21:59 | Reagovat

Já s tebou z velké části souhlasím. S čím ovšem moc nesouhlasím, je velikost písma. 18px se hodí spíš na nějaké menší nadpisy, ne na celý článek, protože to pak i na vlastně docela krátkém článku musí člověk scrollovat a scrollovat, než si vůbec přečete celou větu. Jak máš malý monitor, je to pěkně otravné a ztrácíš se v tom, protože toho moc najednou nevidíš. 13px/12px/11px je akorát, větší i menší písma už moc příjemné na čtení textu fakt nejsou.

A co se týče vyskakujících reklam, za to holt bloger ve většině případů opravdu nemůže, protože nebloguje na vlastní doméně a reklamy neovlivní. Naopak, vlastně může být rád, že bloguje zadarmo a že mu to ty reklamy platí.

A co se týče štítků/rubrik... No, to je takové sporné, každému vyhovuje něco jiného. Já za sebe musím říct, že mě rubriky v mnohém omezují a že bych spoustu článků moc ráda zařadila do více rubrik (tedy jim dala štítek), než jen do jedné. Úplně nejvíce by mi asi vyhovovalo, kdybych mohla použít jak rubriky, tak štítky. A štítky na jiných blozích mi ani nijak nepřehledné nepřijdou - jsou blogy, na které se vyloženě hodí a zařazení do rubrik je pro ně vyloženě matoucí. A pak jsou samozřejmě blogy, kde je lepší využít rubriky. Ale rozhodně si nemyslím, že je to tak jednoznačné (jak píšeš) a že jsou vždycky vhodnější rubriky.

Ale jop, jinak se článkem docela souhlasím.

53 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 12. ledna 2016 v 22:48 | Reagovat

Jste norkové, piště norsky!

Já ti nevim, hele...neni to každýho věc?

54 Anidea Anidea | E-mail | Web | 13. ledna 2016 v 1:06 | Reagovat

S většinou bodů, které uvádíš, souhlasím. Ale vadí mi až konfrontační tón Tvého textu. Tak prostě na blogy, které Ti nevyhovují, nechoď.

55 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 13. ledna 2016 v 6:59 | Reagovat

Skromne by som takto okomentoval: Obsah blogu má u mňa absolútnu prioritu, na výzor (design-dizajn) kašlem, malé pismo je v mojom veku úplný des, hlavne keď sú okuliare zabudnuté v aute! Ostatným veciam - žiadny IT odborník! - nerozumiem, nestarám sa o ne. Je to len sekundárne.
Ku gramatike a diakritike: Podaktorí píšeme zo zemí, kde podobné blbosti ako napr. diakritika nie su. Pri prehodení klávesnice dochádza k častým preklepom, už len kvôli návyku, rýchlosti písania, času, ktorý chýba. Strýc Google je velmi omylný, to ešte k tomu pridáva, čiže nie vždy situáciu zachráni.

A niekedy je to fakt (fakt = fucked?) prekliate, nepoužiť cudziu reč, keď v nej človek roky myslí a keď si uvedomuje, že ten "cudzí" výraz je ďaleko presnejší. Z toho mám po rokoch najvčší horor, pretože si musím neustále sám sebe prekladať. (Ja konkrétne z nemčiny, ktorá určite nie je príliš obľubená, zato ale neuveriteľne presná.) Nie vždy slovník pomôže, tak ďaleko ešte nie sme...

Cením si Tvoj osobný názor, ale v podstate je to asi predsa len "každého vec", ako vyššie napisal "Pražský poděs".

56 medod medod | 13. ledna 2016 v 7:16 | Reagovat

Kulíšek nasadil hrášek. Koloušek taky. Kulíšek a koloušek byli dobří sousedé. Už ve škole od sebe opisovali, ale Kulíškovi hrášek nevyrostl.
„Sousede chcete hrášek?“ Přišel jednou Koloušek ke Kulíškovi.
„Ano. Chci.“ Koloušek hned spočítal za kolik ho chce.
„Na. Tady mě to podepiš.“
Byla to však past. Koloušek nechal Kulíška podepsat smlouvu na které bylo jasně psáno, že se zdává vlastního domku.
Teď už to řeší soud, ale Kulíšek to přece podesal, tak jaký má být výsledek?
Sosedé, kteří se nemají rádi!
Něco takovýho děláme přece každý den a holky? Kde sou holky? Pečou vdolky. Žena to myslí vážně. „Jseš jenom mizernej vožrala.“ Tak to jí bude mrzet. U soudu jí to pěkně osladím.

57 Jana Jana | E-mail | Web | 13. ledna 2016 v 7:27 | Reagovat

Každý je nějaký a některým holt nelze pomoci :D Ale musím souhlasit, jsou věci, které mne vytáčejí :) Co se týká angličtiny - na Blogu píšu čistě česky, ale na Bloggeru se snažím obsah přizpůsobit širšímu poli čtenářů, proto mám minimálně perex v angličtině. Bohužel je to pro mne natolik vysilující, že ještě nezvládám celý článek :) Ale jinak souhlasím - není to cool, originální, nic - pokud člověk píše česky, měl by být i nadpis český!

58 Terez Terez | Web | 13. ledna 2016 v 7:29 | Reagovat

Pravdivý článek :D Nejhorší jsou vyskakovací reklamy :D

beautyterez.blogspot.cz

59 Amazonka Amazonka | Web | 13. ledna 2016 v 16:31 | Reagovat

Spíše souhlasím, ale jenom mi někdo řekněte, co je to za módu "hejtovat" angličtinu? Proč by si člověk nemohl dát název do angličtiny, když mu to tak zní líp? Já to sice nedělám, ale když to tak někomu vyhovuje, nemám sebemenší důvod, aby mi to vadilo. To mi spíš vadí, když je písmo k nepřečtení nebo tak.

60 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 16. ledna 2016 v 1:26 | Reagovat

[26]: Jak už jsem někde možná řekla/napsala, samotná gramatická chyba mi nevadí tolik, jako když si ji autor nedokáže přiznat a odmítne upravit. Děkuji za komentář.

[27]: Asi na každém blogu se najde něco, co se někomu nelíbí. I na mém, nebudu naivní. Červené písmo si dokážu představit v nadpisech a nebo odkazech (co se týče samotného textu článku, budu nejspíš vždy zastáncem černé nebo tmavě šedé). Ale z představy takového červeného písma třeba na fialovém pozadí asi budu mít noční můry. :D Děkuji moc za komentář.

[28]: Zdá se, že je nás víc, kdo nechápou. Děkuji moc!

[29]: Zarovnání na střed mi u nadpisů, podnadpisů a nebo například popisků u fotek taky nevadí, ale jakmile je tak napsaný celý článek, musí mě jeho obsah zatraceně hodně zajímat, abych se vůbec donutila jej přečíst. A asi nepotěším, když řeknu, že kdybych to nevídala často, tak o tom nepíšu... :D "Byste" a "by jste" na naučení zas tak těžké není. Jde jenom o to si to zafixovat v palici a myslet na to, když na to přijde. Změna pravidel občas neškodí, obzvlášť, co se týče pravopisu. (Třeba u psaní velkých písmen bych ji opravdu uvítala.) A dokud češtinu nezjednoduší až na úroveň newspeaku z románu 1984 od Orwella, je to v pohodě. Díky!

[30]: Děkuji mnohokrát! Když někde upozorním na chybu, už si jako zloun nepřijdu (to bych byla zloun nonstop). Ten se ze mně stává, když začne autor kvůli upozornění vyvádět. :D A brala bych v potaz rozdíl mezi nespisovnou češtinou (respektive nářečím) a češtinou gramaticky nesprávnou.

[31]: U vlastních jmén, názvů (čehokoliv jiného než článků) a nebo třeba výroků a citátů pochopím, když budou v samotném nadpis v originále (tedy většinou v angličtině) - přece nebudeme překládat jména herců, že... Co se týče toho omlouvání v úvodu, uznávám, že to jsem vážně nevychytala a na úvody samotné se budu muset ještě zaměřit (evidentně mi nejdou a když se snažím je udělat zajímavé, zkazím je úplně). Děkuji za komentář.

[33]: Velikost 12 není vůbec špatná (v každém případě je alespoň čitelná), osobně ji ale považuji za minimum, co jsem schopná snést (s čímkoliv menším už můžu mít problém). A absence diakritiky v nadpisech zní hrozně. Díky mockrát za okomentování.

[34]: Souhlasím, jako sekundární řazení jsou štítky (klidně i v mračnu) v pohodě, ale to primární potřebuji přehlednější a jednodušší. Padesát štítků je prostě moc. :-) Díky.

61 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 16. ledna 2016 v 2:17 | Reagovat

[35]: Dívala jsem se na tvůj blog a těch pár nadpisů v angličtině mi přijde ještě v pohodě. Například "After all this time? Always." beru jako obyčejný citát z knížky (že mi přijde zprofanovaný a mezi své oblíbené ho rozhodně neřadím, dejme stranou). :-) Díky za komentář.

[36]: [38]: Děkuji vám oběma.

[37]: Díky! Velikost písma je asi i o zvyku a o vkusu, ale myslím si (a z vlastní zkušenosti mám potvrzeno), že malé písmo namáhá oči mnohem více než větší. Z úplně obrovského bych ale nadšená taky nebyla.

[39]: Citace a vlastní jména jsou ok, ale český článek s názvem "My trip to Prague" by mě vytočil. Blog v angličtině třeba na platformě blog.cz bych opravdu nepochopila a rozhodně by mi přišel divný. Děkuji moc. :-)

[40]: Že by Wordpress (a jiné blogovací platformy) nemusely českou abecedu v nadpisech podporovat, mě vůbec nenapadlo, a v takovém případě bych to asi pochopila (nutit někoho, aby kvůli tomu přesouval celý blog je prostě nesmysl). Děkuji.

[41]: Obávám se, že si pleteš text zarovnaný do bloku s textem bez odstavců. To, co ty nazýváš nepřehlednou hrůzou, je totiž naprosto běžné v 99 procentech knížek, novin a dalších tiskovin. (Také je mimochodem k vidění všude na mém blogu a pokud nejsem slepý ignorant, nikde jsem neviděla si nikoho stěžovat, že jsou mé texty nepřehledné.) :-) Na text zarovnaný na střed se nedokážu pořádně soustředit, jak jsem zvyklá z knížek atd., ale souhlasím, že text, který vůbec není členěný, je hrůza všech hrůz.

[42]: Abych byla upřímná, mně zase písmo na tvém blogu přijde moc malé a i jediný článek bych dočítala s velikým přemáháním se na něj soustředit (o následné bolesti očí ani nemluvě). Mým cílem také není donutit své čtenáře muset mačkat "ctrl+", ale rovnou jim článek naservírovat v čitelné formě, kterou nemusí zvětšovat, aby vůbec rozeznali písmenka od sebe.

Co je moc, to je moc. A už jsem tady v komentářích nekolikrát napsala, že pár takových štítků jsem schopná snést, pokud jsou vedené jako sekundární řazení. Když jsou primární a je jich půl milionu, obvykle z blogu zase rychle odcházím, protože se nevyznám v rozdělení témat. Nikdy jsem také neřekla, že jsem přes SEO nějaký expert. A naopak, v západním světě jsem se se štítky ještě ani jednou nepotkala, narozdíl od Česka a Slovenska.

Co se týče pravopisu, nikde jsem tu snad neřekla, že jsem dokonalá. Nejsem. Ale snažím se zlepšovat a zároveň pomáhat i lidem okolo. A když někdo někde najde nějakou chybu, budu naopak ráda, když mě upozorní, abych si ji mohla upravit. Word, kterým články vždycky projíždím, mi bohužel nezvládne opravit chyby jako schoda podmětu s přísudkem nebo právě mě/mně. Čtyřicetkrát články také nečtu, čtyřikrát ale možná ano. (A když přijde na prózu, text si ještě vytisknu a nahlas opravuji s propiskou v ruce.) Uznávám ovšem, že ve vlastním textu se chyby hledají těžko.

Ikonku "Tagy" mám v menu proto, že lidé jsou zvyklí na to, že se tak tento typ článků označuje. Navíc mě opravdu nenapadá český ekvivalent (existuje vůbec?). Úryvky v angličtině jako názvy článků beru, ale proč by člověk nemohl to, co si v té angličtině sám vytvoří, přeložit do jazyka, ve kterém je i samotná článek, mi hlava nebere.

Úklid blogu už mám nějakou dobu opravdu v plánu, a jen co bude chvilka, se do toho pustím. Prozatím děkuji za komentář a za názor.

62 Julie Gyselová Julie Gyselová | E-mail | Web | 16. ledna 2016 v 3:12 | Reagovat

[43]: Moje řeč. Děkuji.

[44]: Kvůli obsahu bych nejspíš odpustila všechno to, co jsem tady v článku vypsala, ale to by ty texty musely stát sakra za to. Přirovnání s návštěvou je vynikající. :D Děkuji.

[45]: Nutit tě do ničeho nemůžu. Osobně ale budu navždy zastáncem obyčejných rubrik. Díky za komentář.

[46]: Tím napůl anglicky je myšleno takové to, když je odstavec nejprve napsaný v češtině a potom ten stejný text přeložený do angličtiny? Nejsem si tím moc jistá. Pravdou ale je, že se mi to taky moc nelíbí. Kvůli angličtině jsem si ovšem založila blog ještě jeden. Není to, že bych si češtiny nevážila, spíše naopak, miluju ji, hlavně se ale chci zlepšit v angličtině. :-) Děkuji za komentář.

[47]:  Mít pod článkem komentář od Illuminátů: Splněno! :D

[48]: Písmo na tvém blogu mi přijde dobré. Je čitelné a to je hlavní. :-) Děkuji.

[49]: Samozřejmě, že jinak se písmo bude jevit na malinkém netbooku a jinak na ohromném monitoru, jinak to bude vypadat, když bude text přes celou šířku displayea jinak, když tam bude jenom uzoučký sloupeček uprostřed. :-) Napsat "cesky" míst "česky" mi nepřijde jako řešení. Autor se mi pak bude jevit jako lajdák, co se nenamáhá dát si ani tu práci napsat název článku pořádně. Děkuji za komentář.

[50]: S reklamami na stránce a pod články se na blog.cz nic udělat nedá, je to holt cena za to, že to je zdarma. Ta šedivá spodní lišta se ovšem dá vypnout (tuším v nastavení blogu). U fotek a jejich popisků, stejně jako u nadpisů a podnadpisů mi zarovnání na střed nevadí, ale když je takhle psaný celý článek... Děkuji mockrát.

[51]: Nemám co dodat a až na to psaní nadpisů v angličtině bych se pod to klidně i podepsala. Děkuji mnohokrát!

[52]: Písmo je asi také o zvyku, ale hodně lidí by se mnou souhlasilo, že větší písmo se čte lépe než malé. Proti reklamám, za které bloger nemůže, jsem nenapsala křivého slova. Štve mě opravdu jenom to zvaní na sociální sítě (a podobně), které se ukáže ještě dříve, než se samotná stránka načte. :-) Děkuji za komentář.

[53]: Nikde jsem nenapsala nic jako "Jste češi, pište česky!". Jen myslím, že když už se člověk rozhodne psát v nějakém jazyce, měl by tak psát všechno, i nadpisy. Díky za názor.

[54]: Věř mi, že takové blogy opravdu nevyhledávám a vracím se jen na ty, co se mi líbí a co mě zaujaly. Na ty, kde se mi něco nelíbí, úmyslně rozhodně zpět nechodím. :-) Díky za komentář.

[55]: Souhlasím, obsah blogu je priorita no.1 a kvůli němu jsem schopná skousnout kdeco. Google také rozhodně není neomylný (stačí, když si vzpomenu,jak kvůli němu málem začala půlka národa psát shlédnout místo správného zhlédnout). Zveřejnit článek bez diakritiky bych se styděla a cizí klávesnici bych rozhodně nebrala jako omluvu, ale to jsem asi jenom já. :-) Mně se také stává, že chci něco vyjádřit, ale vzpomenu si na to jenom v němčině, která je mým otcovským jazykem, nebo v angličtině, která se mi rapidně zlepšuje. Ale když nevím, poradím si jinak a necpu na blog angličtinu. :D Děkuji mockrát za názor.

[56]: Pěkné. :-)

[57]: Nevidím smysl v tom mít perex v angličtině a zbytek v češtině, promiň. Řídím se pravidlem, že buďto celý blog, a nebo ani čárka (když je tedy řeč o těch jazycích). :-) Děkuji za komentář.

[58]: Děkuji.

[59]: Zastávám názor, že bez řádného a očividného důvodu by se neměly míchat dva jazyky dohromady. A už vůbec ne tím způsobem, že jazyk v nadpise je jiný než ten v samotném článku. Prostě v tom nevydím smysl. :-) Děkuji za názor.

63 ichi ichi | E-mail | Web | 19. září 2016 v 19:06 | Reagovat

Tohle je skvělej článek a děsně se mi líbí! Taky mi přijde hrozně směšný, když někdo píše názvy článků v angličtině a zbytek má česky. A ten argument, proč to nedělat, by měl konečně někomu otevřít oči. xD
Jinak co se týče písma, co "neumí česky", na netu se dají najít písma, která češtinu podporují a vypadají úplně stejně jako ta, co ji nepodporují. :-D
Chce to jen trochu googlit. :-D

64 Smithf996 Smithf996 | E-mail | Web | 19. prosince 2016 v 21:34 | Reagovat

griseofulvin isoelectric point ggedgedccdbdkdfe

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.